14 kwi 2015

Cynamonowe bułeczki


Czas na coś pożywnego, co można wziąć na wynos. Idealne na zimno, jeszcze lepsze na ciepło z dodatkami. Gwiazdą przepisu są BUŁECZKI CYNAMONOWE. Są przepyszne, słodkie z nutką cynamonu. Do tego śmietankowy sosik lub polewa czekoladowa, cudowne połączenie. Można wybrać wielkość, dodatki zależy od naszej inwencji twórczej. Myślę, że nie ma co tracić czas na opis wystarczy kilka słów a mianowicie "Raj dla podniebienia". 


Składniki (u mnie małe 24 robione w formie na muffiny):
  • 50g świeżych drożdży,
  • 4 łyżki letniej wody,
  • 125 ml mleka,
  • 2 łyżki masła,
  • 4 łyżki budyniu waniliowego (proszek),
  • 1 duże jajko,
  • 1 łyżeczka ekstraktu z wanilii,
  • 50g białego cukru,
  • 1/2 łyżeczki soli,
  • 260 g mąki pszennej (będzie potrzebne później więcej),
Składniki na środek:
  • 50 g masła (roztopione w mikrofali),
  • 1,5 łyżeczki cynamonu mielonego,
  • ok. 100 g orzechów włoskich (zależy od nas),
  • 150 g brązowego cukru,
W letniej wodzie rozpuszczamy drożdże i odstawiamy na 5 minut. Odmierzone mleko podgrzewamy do ciepła tak by 2 łyżki masła rozpuściły się całkowicie a następnie odkładamy do ostudzenia. W dużej misce lub mikserze (ja wyrabiałam ręcznie, jeśli w mikserze to hakiem do ciast drożdżowych) umieszczamy resztę składniki: budyń, jajko, aromat z wanilii, cukier, sól i mąkę, a na samym końcu dodajemy mleko z masłem i drożdże. Ciasto trzeba porządnie wyrobić, jeśli jest taka potrzeba możecie spokojnie dodać mąkę. Wyrobione ciasto odkładamy na 15 minut i przykrywamy czystą ścierką kuchenną. Po upływie czasu wyrabiamy dalej, dłuższą chwilkę (w mikserze na średnich obrotach). Odkładamy ciasto na 1h i przykrywamy ściereczką by było ciepło, odstawiamy do wyrośnięcia lub podwojenia masy. 
Piekarnik nagrzewamy do 180°C. Ciasto wykładamy na stolnicę i rozwałkowujemy na kształt prostokąta. Cynamon i cukier łączymy razem w mniejszej miseczce, w drugiej orzechy a w trzeciej roztopione masło i pędzelek. Rozwałkowane ciasto smarujemy masłem, posypujemy grubo mieszanką cukru i cynamonu i posypujemy orzechami. Ciasto zwijamy w długi rulon (jak rolada) i kroimy na małe "ślimaczki". Ja piekłam w formie na babeczki by nie straciły kształtu. Formę wysmarujemy roztopionym masłem, wkładamy ślimaczki i pieczemy przez 15-20 minut. 

Składniki na sos śmietankowy:
  • 225 g serka Philadephia (zwykły),
  • sok z 1 cytryny,
  • 1/2 szklanki cukru pudru,
Wszystko miksujemy razem na gładką masę i wkładamy do lodówki na czas nie używania by sie nie zepsuł. 
Proste? Proste! I pyszniutkie. 

Miłego pieczenia i smacznego :)






2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...