1 maj 2015

Jak roztopić czekoladę i co zrobić, gdy się zwarzy?


Kolejna bardzo przydatna porada. Jak każdy z nas dobrze wie czekolada jest idealna na wszystko, na zły humor, na smutek, wyzwala w nas endorfiny, które powodują mnóstwo szczęścia w naszym organizmie. Najlepszy przysmak i dodatek każdego deseru. Ale przejdźmy do sedna porady. Każdy z was jak ogląda cudowne zdjęcia w głównej roli z czekoladą zastanawia się jak można z tabliczki uzyskać taką lśniącą polewę o idealnym kolorze. 



  1. Jak roztopić czekoladę?
Najprostszym i najlepszym sposobem jest urządzenie czekoladzie "kąpieli wodnej" lub lepiej nazwać ją "kąpielą parową". W większym garnku gotujemy do wrzątku wodę a do tego wkładamy mniejszy rondelek lub garnuszek. Pamiętajmy że czekoladę dzielimy na kosteczki a rondelek nie powinien dotykać wody, ponieważ ma się topić na parze nie na wodzie. To najlepszy sposób na bezpieczne roztopienie czekolady bez przypalenia i intensywnego pilnowania. 
Drugi sposób jest chyba najszybszy, czyli do garnuszka dzielimy tabliczkę czekolady i topimy w mikrofali. 
Ja jednak uwielbiam sposób z parą i sprawdza się u mnie zawsze i najlepiej. 


     2. Co zrobić ze zwarzoną czekoladą?

Wyrzucić do kosza?! Nigdy !!! Przecież możemy ją w łatwy i szybki sposób uratować i nie potrzeba nam wymyślonych produktów. Do czekolady możemy dodać trochę mleka, śmietany i wymieszać rózgą lub drewnianą łyżką i prosto i szybko mamy uratowaną czekoladę.

Mam nadzieję, że kolejna porada bardzo wam się przyda :)





6 komentarzy:

  1. Dziękuję, właśnie zwarzyła mi się pierwszy raz w życiu i to tak tragicznie, że oddzielił się tłuszcz. Po dodaniu mleka skondensowanego i mieszaniu rózgą zrobiła się gładka i lśniąca. Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  2. Niestety sposób mi nie pomógł :(

    OdpowiedzUsuń
  3. Sposób z mlekiem pomógł, bardzo ratowałam beznadziejnie zwarzoną czekoladę z masłem. Do roztopionej czekolady mozna dodać łyżkę Golden syrupu, wtedy polewa ma super lustrzany połysk:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja poniosłam fiasko :(

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...