13 maj 2015

Tarta z kremem budyniowym i owocami



Dziś mam dla was klasyczną tarte z kremem budyniowym, który podkradłam z babcinego zeszytu z przepisami i do tego pyszne, słodziutkie owoce. Idealne smaki lata, leciutkie ciasto, które można jeść i jeść bez końca bo nie jest zapychające. Kruchy spód bosko smakuje z kremem i tworzy przepyszną spójność. Czasem tak zastanawiam się nad zrobieniem #30 dni bez słodyczy, ale później zdaje sobie sprawę, że gdy robię takie ciasto dla moich bliskich sama nie wytrzymam i zawsze coś podjem. Takie życie ogromnego Łasucha. Mam nadzieję, że jednak kiedyś spróbuje. To co zabieramy się do pracy :).


Składniki na kruchy spód ( ok. 28cm ):

  • 350 g mąki pszennej,
  • 70 g cukru,
  • 200 g masła,
  • 1 duże jajko,
Przesiewamy mąkę pszenną, dodajemy cukier i masło, wszystko siekamy nożem aż do połączenia. Na koniec dodajemy jajko i zagniatamy ciasto. Ważne, żeby nie robić tego zbyt długo i nie rozgrzać masła. Gotowe ciasto formujemy w kulę, owijamy folią i wkładamy na 45 minut do lodówki. Po upływie czasu ciasto rozwałkowujemy i wkładamy do formy na ciasto. Na wierzch kładziemy papier do pieczenia a na to kulki lub groszek by obciążyć ciasto. Ciasto w ten sposób pieczemy w 190°C przez 10 minut po tym czasie ściągamy groszek i papier a potem pieczemy jeszcze przez 15-20 minut. 


Składniki na krem: 

  • 3 szklanki mleka,
  • 60 g masła,
  • 16 g cukru waniliowego,
  • 2 żółtka,
  • 150 g cukru,
  • 150 g mąki pszennej,
Wszystko gotujemy tak jak normalny budyń i odkładamy do ostudzenia. 
Po wystudzeniu nakładamy na ciasto i rozsmarowujemy. Na wierzchu kładziemy owoce lub czekoladę według uznania.

Smacznego :) 






11 komentarzy:

  1. Mniam! Ale pyszności! Uwielbiam truskawki i borówki!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam to samo :) gdy tylko się pojawiają w sklepach to od razu są w mojej kuchni :)

      Usuń
  2. a jak zrobić masę żeby nie powstały kluchy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Najlepiej od razu zacząć szybciutko mieszać, a jeśli się zrobią to niestety albo troszkę dolać mleka a jeśli nie pomoże to trzeba "łowić" :D

      Usuń
  3. zamiast cukru dodam białą czekoladę, zobaczymy co wyjdzie ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super pomysł <3 ! Mam nadzieję, że wyjdzie tak samo pyszne albo nawet lepiej!

      Usuń
  4. Czy można tego kremu użyć do ciasta typu biszkopt-krem-owoce z galaretką? Pamiętam, że robiłam raz ta tartę i krem był przepyszny, ale nie pamiętam czy jest dość gęsty żeby nadawal się do w/w ciasta :)

    OdpowiedzUsuń
  5. A jak zrobić budyń? Bo chętnie bym zrobiła tą tartę, ale mam problem właśnie z budyniem, bo nigdy go nie robiłam

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...