1 gru 2015

Aromatyczny piernik z powidłem i czekoladą 🎄


Dziś pierwszy dzień grudnia, więc śmiało mogę zacząć mój "Miesiąc z zimowymi wypiekami". Wiele z Was już prosiło mnie bym zaczęła wrzucać przepisy na święta a więc jest i on. Będę się starać wrzucać coś kilka razy w tygodniu by mieć dla Was dużą pule pomysłów. Dziś prezentuje Wam tradycyjny, aromatyczny piernik przekładany powidłem śliwkowym i polany czekoladą. Zapach przy pieczeniu jest nieziemski. Brakowało mi tylko śniegu i świątecznych piosenek. Piernik może być zrobiony na ostatnią chwilę. Jest szybki, prosty ale pyszny. 
To co zabieramy się do pracy bo święta już tuż tuż ...


Składniki na piernik:

  • 125 g masła,
  • 1 szklanka cukru brązowego,
  • 2 łyżki miodu,
  • 2 czubate łyżki powidła śliwkowego,
  • 4 łyżeczki przyprawy do piernika lub korzennej,
  • 1 łyżeczka cynamonu,
  • 2 czubate łyżki kakao,
  • 2 łyżeczki sody oczyszczonej,
  • 250 ml mleka,
  • 2 jajka,
  • 2 szklanki mąki pszennej,
W dużym garnku rozpuszczamy masło z cukrem na gładką masę. Następnie dodajemy miód, powidło, przyprawę do piernika, cynamon, kakao i wszystko dokładnie mieszamy. Gotujemy jeszcze przez chwilę i dodajemy sodę, a następnie mleko z roztrzepanymi jajkami. Masa powinna się spienić ale mimo to musimy energicznie mieszać. Na sam koniec dodajemy mąkę i dokładnie mieszamy najlepiej rózgą kuchenna. 
Masę przelewamy do formy wyłożonej papierem do pieczenia. Masa powinna być rzadka. 
Piernika pieczemy w 175°C przez 50 minut. 

Upieczonego piernika pozostawiamy do całkowitego wystudzenia. 
Zimnego piernika dzielimy na dwa blaty i smarujemy powidłem, szczególnie pośrodku. Na wierzchu możemy polać czekoladą ale to już według uznania. 

Kto już poczuł świąteczny klimat?!
Wszystkie "zimowe wypieki" znajdziecie pod tą etykietką: KLIK

Smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...